Сторінки

Сторінки

середа, 21 квітня 2021 р.


“Превенція деструктивної поведінки (в т.ч. суїцидів) дітей і підлітків в Україні”:

🟣 світові тенденції деструктивної поведінки дітей і підлітків у 2021 році;
🟣 як безпечно обговорювати з дітьми новини про суїциди, тему смерті та цінності людського життя;
🟣 як виявити, що дитина перебуває в зоні ризику скоєння суїциду;
🟣 як дорослому впоратися з переживаннями, як діяти далі і як поговорити з дитиною;
🟣 чому важливо працювати з дітьми, які були в контакті з потерпілою дитиною;
🟣 як захистити дитину від небезпечного контенту в Інтернеті, кібербуллінгу і кібергрумінгу;
🟣 як ЗМІ впливають на кількість випадків деструктивної поведінки у дітей.

 5-хвилинні вправи для розвитку креативності

1️⃣ Перетворюємо предмети.
Запропонуйте дитині обрати 3 об’єкти й визначити, як предмети можуть бути використані, чи у що вони можуть трансформуватися? Наприклад, із класної дошки можна змайструвати пліт або човен.

2️⃣ Фантастичні малюнки.
У цій вправі немає меж фантазії.
Варіанти малюнків:
☆ істота з іншої планети;
☆ людину у нестандартному чи дивакуватому одязі;
☆ нестандартні споруди.

3️⃣ Асоціації.
Називайте кольори, а дитина має називати речі, які асоціюються в неї з цими кольорами.

4️⃣ Пляма.
Запропонуйте дитині "ляпнути" аквареллю на аркуш паперу, після чого вона має спробувати розгледіти у ній 3-5 речей/предметів/істот.

5️⃣ Малюємо разом.
Почніть малювати щось на аркуші. Скажімо, яблуко. Далі дитина має домальовувати те, що забажає. Це можуть бути очі у яблука, а може бути ще один предмет на малюнку. Кожен з вас має домалювати по 3-5 предметів на малюнку. Як результат, виходить смішний та цікавий малюнок.

Ці 5-хвилинні вправи допоможуть зрозуміти дітям, що таке "вийти за межі", розвинути уяву та креативне мислення.

вівторок, 20 квітня 2021 р.

   Інклюзія (від Inclusion – включення) – процес збільшення ступеня участі всіх громадян у соціальному житті. Це політика й процес, що дає можливість всім дітям брати участь у всіх програмах.
  Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.
   Одним із головних завдань інклюзії є відгук на широкий спектр освітніх потреб в шкільному середовищі та поза його межами.
 В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами.

Інклюзивна освіта дозволяє:
— Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти дитини.
— Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
— Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
— Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
— Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
— Створювати дружні стосунки з іншими дітьми
— Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.
Переваги інклюзивної освіти:
для дітей з особливими освітніми потребами:
— Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.
— Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
— Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
— Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.
— У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.
для інших дітей:
— Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.
— Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.
— Діти вчаться співробітництву.
— Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
для педагогів та фахівців:
— Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
— Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
— Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.


понеділок, 19 квітня 2021 р.

Відео: як змінилася Земля за останні 37 років
На думку компанії, новий формат зможе показати користувачам, як змінювався світ, і змусить задуматися про його майбутнє, коли вони побачать на власні очі, як людство вплинуло на міста і ландшафти.
На думку компанії, новий формат зможе показати користувачам, як змінювався світ, і змусить задуматися про його майбутнє, коли вони побачать на власні очі, як людство вплинуло на міста і ландшафти.
22 квітня – Всесвітній День Землі, свято єднання народів планети у справі захисту навколишнього середовища і збереження тих багатств і природних ресурсів, якими наділила нас природа



 Як розказати дитині про Великдень – добірка відеоматеріалів
 для дітей і дорослих

     Великдень, Пасха, Христове Воскресіння – найочікуваніше світле весняне свято. З Великоднем традиційно пов’язана значна кількість народних повір’їв, прикмет і обрядів, які формувалися століттями. Пропонуємо переглянути з дітьми добірку відео про Великдень.





неділя, 18 квітня 2021 р.

 Тести для дітей:

Який у тебе характер? пройти тест

Наскільки Ти Товариський? пройти тест

Чи легко з тобою дружити? пройти тест

Чи хороша Ти подруга? пройти тест

Чи стандартне у тебе мислення? пройти тест

Як обрати професію до душі?пройти тест

Яка  в тебе самооцінка? пройти тест

Обери дерево - пізнай себе! пройти тест

Найголовніший тест пройти тест


 Як створити хмару слів?

      Хмара слів – це цікавий інструмент для створення асоціативного ряду зі слів в рамках будь-якої теми.
Створювати хмари слів можна в різних програмах, в кожній з них Ви знайдете цікаві дизайни, готові шаблони та широкий вибір кольорів оформлення.

      Варто спробувати створити яскраві хмари різної форми та використати як на уроках, так і у позанавчальний час. Існують різні способи використання хмар слів в освітньому процесі, які підкажуть професійний досвід і творча уява. Так, це може бути дидактичний матеріал на уроках чи заняттях (в електронному чи роздрукованому вигляді). 
Алгоритм створення хмар слів можна переглянути на відео:


субота, 10 квітня 2021 р.

                            

Конвенція ООН про права дитини 
— міжнародний правовий документ, що визначає права дітей в державах-учасницях. Конвенція з прав дитини є першим і основним міжнародно-правовим документом обов'язкового характеру, що присвячений широкому спектру прав дитини. Документ складається з 54 статей, що деталізують індивідуальні права осіб віком від народження до 18 років (якщо згідно застосовним законам повноліття не настає раніше) на повний розвиток можливостей в умовах, вільних від голоду і нужди, жорстокості, експлуатації та інших форм зловживань. Учасниками Конвенції з прав дитини є Святий Престол і всі країни-члени ООН, крім США, Південного Судану і Сомалі.



Панічні атаки – приступ сильної раптової тривоги. Під час панічних атак порушується серцевий ритм, а дихання прискорюється. Через це здається, що маються якісь хвороби, які і викликають цей стан. Насправді, ці панічні атаки викликаються стресом та підвищеною тривожністю. 
Для подолання панічних атак варто слідувати таким рекомендаціям:
1. Пам’ятайте, що цей приступ тривоги тимчасовий і він пройде. Панічна атака може бути як короткою, так і досить довгою, до 30 хвилин, але неодмінно завершиться.
2. Панічні атаки не представляють для вас небезпеки. Це приступ тривоги і все, що він представляє – неприємні відчуття. Це варто усвідомлювати, тому що панічні атаки виглядають страшно, проте це не більше аніж тривога.
3.  Якщо Вас застала панічна атака вдома, то відчиніть вікна, аби впустити свіже повітря.
4.  Відмовтесь від споживання алкоголю, тютюну, кави. Вони провокують панічні атаки.
5.  Виконайте дихальні вправи. Дихання має бути глибоким та повільним. 
6. Регулярно робіть фізичні вправи. Під час панічних атак можете зробити, наприклад, присідання, якщо немає протипоказань або будь-які інші нескладні фізичні вправи.
7. Поговоріть із кимось. Таким чином Ви зможете поділитись своїми переживаннями, а розмова має терапевтичний ефект.
8. Спробуйте зясувати, яка причина цих панічних атак. Можливо, нещодавно був якийсь стрес. Подумайте та спробуйте пропрацювати цей стрес: як ви можете долати стрес?
9.  Зверніться по допомогу практичного психолога і разом спробуйте розібратись у причинах панічних атак.

      У невеликих кількостях стрес може бути «позитивним». Але надмірний стрес – «токсичний» і може вплинути на поведінку дитини, її працездатність, здоров'я, взаємини з оточенням і в родині.
      Причини стресу у дитинипатологічні спадкові фактори; особливості особистості; вік (юнацький, пізній); особливі періоди життя; тяжкі «удари долі» (смерть чи розлучення); негативні потрясіння; стихійні лиха; нездатність чи втрата довірливих взаємовідносин зі своїм близьким оточенням; низький рівень чи відсутність соціальної підтримки; фізичні та емоційні перенапруження під час навчання; великі зміни в сім'ї (розлучення, переїзд або навіть народження нового члена сім'ї); надмірно щільний графік (навчання, зайняття спортом, відвідування гуртків тощо) і невеликій перепочинку між різними видами зайнятості; психологічний тиск на самого себе (людина-«приклад» у всьому і боязнь робити помилки); шкільний стрес (страх покарання та отримання незадовільної оцінки, нездатність засвоїти шкільний матеріал, перевтома під час навчальних занять) тощо.

Як ви можете допомогти своїм дітям впоратися зі стресом

Поговоріть зі своїми дітьми

Перший крок до допомогти своїм дітям – це зрозуміти, що їх турбує, і підтримати їх.Більш того, таке спілкування з вашими дітьми показує, що з вами можна поговорити і довіряти вам.

Грайте зі своїми дітьми

У наші дні діти проводять все менше часу за грою. Брак фізичних вправ призводить до більш високого рівня ожиріння й інших станів здоров'я, впливає на когнітивні здібності, увагу, навички вирішення проблем і загальну успішність.

Найбільшими стресорами вашої дитини під час навчання є домашня робота і оцінки. Якщо вони не можуть зосередитися в класі, це тільки збільшить стрес. Фізичні вправи на свіжому повітрі природним чином знімають стрес, випускаючи гормони гарного самопочуття, названі ендорфінами. Діти, які більше тренуються, як правило, їдять краще, більш продуктивні в класі.

Тому, вийдіть на вулицю і грайте зі своїми дітьми. Йдіть в парк. Вирушайте в похід. Грайте в футбол. Як додатковий бонус ви зміцните свої відносини з ними, що також сприятиме зниженню стресу.

Запишіть своїх дітей на уроки музики

Музика має сильний зв'язок з нашими емоціями. Відтворення і створення музики діє як ліки, які можуть допомогти знизити кров'яний тиск і зменшити частоту серцевих скорочень, щоб зменшити стрес, депресію і занепокоєння.

Заняття музикою з юних років вчать дітей, як слухати певні звуки, які можуть допомогти їм з промовою, мовою і читанням. Таким чином, запис ваших дітей на уроки музики не просто хороша ідея для зняття стресу, це також сприяє всебічному розвитку.

Ви можете використовувати цю концепцію в кількох аспектах життя, навіть за межами класної кімнати. Слухайте музику, коли прибираєте чи допомагаєте з домашнім завданням, або відвідуйте концерти зі своїми дітьми.

Заохочуйте сон

У наші дні дедалі менше дітей висипаються. Частково ця тенденція пов'язана зі збільшенням екранного часу. 

Норма сну залежить від віку вашої дитини. Малюки повинні спати від 11 до 14 годин на добу, дошкільнята – від 10 до 13 годин, а діти шкільного віку – від 9 до 11 годин на добу. Підлітки повинні спати не менше 8-10 годин щоночі. Переконайтеся, що ваші діти сплять за розкладом і розуміють важливість сну. Діти не застраховані від стресу, але ви можете допомогти впоратися з ним. Спробуйте ці прості поради, щоб побороти дитячий стрес усією сім'єю. Сімейна вечеря або вечір сімейного кіно може допомогти зняти стрес або запобігти стресу.

Будьте зразком для наслідування. Дитина дивиться на вас як на зразок здорової поведінки. Робіть все можливе, щоб тримати свій власний стрес під контролем і управляти ним здоровим способом. Будьте уважні, які телевізійні програми, книги та ігри дивляться, читають і грають маленькі діти. Новинні передачі і жорстокі шоу або ігри можуть викликати страх і занепокоєння.

Тримайте вашу дитини в курсі очікуваних змін, таких як робота або переїзд.

Вчіться слухати. Слухайте свою дитину, не критикуючи її і не намагаючись вирішити проблему одразу. Замість цього працюйте зі своєю дитиною, щоб допомогти їй зрозуміти і вирішити те, що її засмучує. Створіть почуття власної гідності дитини. Використовуйте підтримку і прихильність. 

Використовуйте похвалу, а не покарання. Постарайтеся залучити вашу дитину в діяльність, в якій він може досягти успіху.

Надайте дитині можливість робити свій вибір самій і мати певний самоконтроль у своєму житті. Чим більше ваша дитина відчуває, що вона сама контролює ситуацію, тим краще буде його реакція на стрес. Розпізнайте ознаки невирішеного стресу у вашої дитини. Зверніться по допомогу чи пораду до лікаря, консультанта або терапевта, якщо ознаки стресу не зменшуються або не зникають.

КОЛИ ЗВЕРТАТИСЯ ДО ЛІКАРЯ

Поговоріть з вашим сімейним лікарем, якщо ваша дитина:

  • стає замкнутою, більш нещасною або пригніченою;
  • є проблеми в школі чи спілкування з друзями або родиною;
  • не в змозі контролювати свою поведінку або гнів.

вівторок, 6 квітня 2021 р.

Крик — це емоційний сплеск. 
Це наш спосіб позбутися тиску,
коли відчуття гніву, роздратування чи іншого
негативного відчуття сповнюють нас. 
Уміння контролювати себе та свої емоції
- одна з навичок емоційного інтелекту. 

     7 квітня Всесвітній день здоров'я. Тож зупинимося на здоров'язбережувальниій технології,  кінезіологічній гімнастиці. 

    Кінезіологія — це наука, яка вивчає зв'язок рухів тіла з функціями мозку. Вчені дослідили, що за допомогою певних рухових вправ інтегрується діяльність правої і лівої півкулі головного мозку, тіла й мозку, що підвищує стресостійкість дитини і відповідно покращує її здатність навчатися. 

  •  Затримка дихання. Зробіть глибокий вдих і затримайте дихання так довго, наскільки це можливо. Можна ввести елемент змагання в групі.
  •  «Дерево». Сидячи навпочіпки, сховайте голову в коліна, обхопіть коліна руками. Ви – насіннячко, яке поступово проростає і перетворюється в дерево. Повільно піднімайтеся на ноги, потім розпрямляйте тулуб, витягайте руки вгору. Напружте тіло і потягніться вгору. Подув вітер: розгойдуйте тіло, імітуючи дерево.
  •  «Всередині-зовні». Лежачи на спині закрийте очі, прислухайтеся до звуків навколо себе (шум транспорту за вікном, дихання інших тощо). Перенесіть увагу на своє тіло і прислухайтеся до нього (власне дихання, биття серця, відчуття пози тіла тощо). Переключіть увагу на зовнішні шуми та внутрішні відчуття кілька разів.
  •  «Будиночок». З’єднайте кінцеві фаланги випрямлених пальців рук. Пальцями правої руки з силою натисніть на пальці лівої, потім навпаки. Відпрацюйте ці рухи для кожної пари пальців окремо.
  • Робіть рухи щелепою в різних напрямках.
  •   Зробіть самомасаж вушних раковин: затисніть мочку вуха великим і вказівним пальцями, розминайте раковину знизу вгору і назад. Потягніть вушні раковини вниз, убік і вгору.
  •      Спробуйте перекочувати горіхи або кульки спочатку в кожній долоні, а потім між пальцями. Розкачайте на дошці невеличкий шматочок пластиліну по черзі пальцями правої руки, потім лівої.
  •   Вправа в парах: станьте один навпроти одного, доторкніться долонями долонь партнера. Здійснюйте рухи, аналогічні велосипеду.
  •  Стоячи на колінах, імітуйте потягування кішки: вдихаючи, прогинайте спину, піднімаючи голову вгору; видихаючи вигинайте спину, опускаючи голову.
  •    Стрибайте за командою ведучого вперед, назад, вправо, вліво певну кількість разів.
  •    «Скарб». В кімнаті ховається іграшка чи цукерка. Знайдіть її, орієнтуючись на команди ведучого, наприклад: «Зроби два кроки вперед, один направо і т. д.».

Дуже часто ми ставимо перед собою ряд питань, що стосуються лідерства:
   "Яких людей називають лідерами? Які якості характеру і поведінки їм притаманні? Які бувають лідери? Як навчитися адекватно оцінювати свої лідерські якості, своє місце в колективі, відношення інших, бачити свої позитивні та негативні риси характеру? Як формувати в учнів активну життєву позицію, допомагати ініціативним учням розвивати лідерські здібності? Як розвивати навички колективної взаємодії?"
Відповідь на деякі з них можна знайти в даних матеріалах.

Що таке мотивація?

Мотивація – головні сили, що рухають дидактичний процес. Вони посідають перше місце серед факторів, що визначають його продуктивність.

Мотивація на уроці — не одноразова акція, а цілеспрямована робота, яка має організовувати й тримати в полі уваги учнівський інтерес до пізнання нового впродовж усього навчального часу.

        Корисні посилання:

 Формування мотивації учнів до навчання

МЕТОДИ І ПРИЙОМИ ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ ТА АКТИВІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧН

Практичні поради щодо формування в учнів мотивації до навчання

Джерело: На урок, facebook

пʼятниця, 2 квітня 2021 р.

 Міфи про аутизм

Міф № 1. Кожна людина з аутизмом або розумово відстала, або геніальна

     Аутизм не можна пов’язувати ані з розумовою відсталістю, ані з феноменальними здібностями. Розумова відсталість ― це окремий діагноз, який може траплятися у людей із розладами аутистичного спектру, але це не обов’язковий супутній діагноз аутизму. Рівень інтелекту в людей у спектрі та людей нормотипових варіюється індивідуально. Люди з аутизмом сильно фокусуються на предметі своєї зацікавленості, його вони вивчають досконально. Це може бути як квантова фізика, так і вивчення всіх обкладинок улюбленої серії коміксів.

Міф № 2. Люди з розладом аутистичного спектру не хочуть спілкуватися

       Усі люди хочуть спілкуватись, дружити і любити. Це в нашій природі і люди в спектрі нічим не відрізняються від інших, вони так само хочуть спілкуватись, дружити, любити і бути визнаними. Самотність - найчастіша причина депресій та тривожності людей з РАС. Це стається через те, що низка правил соціальних стосунків не засвоюються людьми з аутизмом інтуїтивно, так як людьми нормотиповими. Кожне правило вони мусять вивчати окремо, як люди вчаться писати й читати. Наприклад, що треба вітатися із чужими людьми у ліфті; або що не можна брати чужий м’ячик, навіть якщо він дуже подобається; або що не завжди потрібно говорити те, що думаєш. Людям у спектрі складно розуміти невербальне спілкування, міміку, жести та завуальовані прояви емоцій. Але якщо оточення буде виражати свій емоційний стан більш прямо, говорити просто, повільно і без метафор, тоді людині з РАС буде простіше зрозуміти інших і налагоджувати соціальну взаємодію. Тож вони точно хочуть, але не завжди можуть, бо мають складнощі у налагодженні комунікаціїї.

Міф № 3. Аутизм заразний
      Аутизм завжди вроджений, тобто ним не можна заразитися. До певного віку мозок може маскувати прояви розладу, через що може здаватися, що аутизм розвинувся пізніше.
Міф № 4. Щеплення спричиняють аутизм
Вчені дійшли до припущення, що РАС провокують генні модифікації людини та стан довкілля. Тобто аутизм не може бути набутим. На сьогодні немає наукових доказів зв’язку між вакцинацією та розвитком аутизму. Батькам не слід забувати, що імунна система дітей з аутизмом є дуже чутливою (про це пише ARI та NCBI), тому радимо вам бути уважними до своєї дитини. Якщо ви вирішили робити щеплення дитині, то обов’язково проведіть пильні обстеження, проконсультуйтеся з лікарем, відслідковуйте стан дитини до і після вакцинації та обирайте лише якісні вакцини.
Міф № 5. Аутизм може бути лише в дітей
     Аутизм — це вроджений розлад, який не лікується. Тому діти з аутизмом виростають і стають дорослими. Аутизм інколи вже виявляють у дорослому віці. Це відбувається, якщо дитині вдалося компенсувати аутистичні ознаки і пристосуватися до життя з такими особливостями.
Міф № 6. Аутизм можна вилікувати ліками чи спеціальною дієтою
      Аутизм — не хвороба, а розлад. Тому він не лікується, а коригується. Спеціальна поведінкова терапія дає змогу адаптуватися до життя в суспільстві. Психіатр може призначити медикаментозну терапію, але вона так само не вилікує аутизм. Таблеток від аутизму не існує. Без консультації лікаря, не можна виключати з раціону харчування важливі продукти та впроваджувати дитині універсальну дієту. Харчування дітей має бути збалансованим, бо це організм, який швидко росте.
Міф № 7. Люди з аутизмом не можуть бути самостійними в дорослому житті
      Люди з аутизмом дуже різні, мають різні потенціали й по-різному розвиваються. Є люди, які більш пристосовані до самостійного життя, є ті, хто менш пристосований. Раннє втручання у вигляді ерго-терапії, поведінкової терапії, сенсорної інтеграції значно підвищує можливості людини вести самостійне, незалежне життя в дорослому віці.
Міф № 8. Лише хлопчики можуть мати аутизм
    У хлопців частіше виявляють аутизм, ніж у дівчат. У середньому співвідношення 4:1 відповідно. Але така диспропорція існує не тому, що в хлопчиків частіше виникає аутизм, а тому що в них частіше його діагностують, спектр проявляється більш виражено. А ще є припущення, що дівчатам краще вдається компенсувати ознаки розладу.
Міф № 9. Люди з аутизмом агресивні і кидаються на людей
     Усі люди відчувають злість і агресію у певних ситуаціях непорозуміння, втоми, загрози і люди з аутизмом не виняток. Але спрямованої агресії щодо інших людей без причини у людей в спектрі не буває. Такі люди часто проявляють самоагресію - можуть щипати себе, бити по голові, дряпати, коли мають сенсорне перевантаження, почуття провини або не знають як пояснити власні емоції. Випадки агресії щодо інших людей - поодинокі і не є нормою. В агресії завжди є причина, саме над виявленням таких причин і набуттям навички заявляти про свої переживання і почуття, дискомфорт чи болісні відчуття працює корекційна програма.
Міф № 10. Люди з аутизмом позбавлені почуттів і співчуття
       Люди у спектрі дуже чутливі, відчувають стани інших людей і сильно ними переймаються, іноді так сильно, що ці відчуття паралізують їх волю. Втім, у них є складнощі у розумінні і трактовці емоцій, зчитуванні невербальних сигналів (жести, зміна тону голосу, міміка і т.п) - багато з цих засобів експресії зовсім не зрозумілі людям з РАС і вони можуть трактувати їх не вірно. В той же час вони можуть використовувати ці засоби зовсім незвичним нам чином. 

 2 квітня у світі відзначається Міжнародний день інформування про аутизм. 

                           Про це важливо говорити не лише із дорослими, а й з дітьми.               Для цього стане в нагоді мультфільм "Дивовижні речі трапляються".