Успіх не шукатиме тебе, ти сам мусиш його шукати!
понеділок, 26 квітня 2021 р.
пʼятниця, 23 квітня 2021 р.
четвер, 22 квітня 2021 р.
середа, 21 квітня 2021 р.
“Превенція деструктивної поведінки (в т.ч. суїцидів) дітей і підлітків в Україні”:
5-хвилинні вправи для розвитку креативності
Перетворюємо предмети.
Запропонуйте дитині обрати 3 об’єкти й визначити, як предмети можуть бути використані, чи у що вони можуть трансформуватися? Наприклад, із класної дошки можна змайструвати пліт або човен.
Фантастичні малюнки.
У цій вправі немає меж фантазії.
Варіанти малюнків:
☆ істота з іншої планети;
☆ людину у нестандартному чи дивакуватому одязі;
☆ нестандартні споруди.
Асоціації.
Називайте кольори, а дитина має називати речі, які асоціюються в неї з цими кольорами.
Пляма.
Запропонуйте дитині "ляпнути" аквареллю на аркуш паперу, після чого вона має спробувати розгледіти у ній 3-5 речей/предметів/істот.
Малюємо разом.
Почніть малювати щось на аркуші. Скажімо, яблуко. Далі дитина має домальовувати те, що забажає. Це можуть бути очі у яблука, а може бути ще один предмет на малюнку. Кожен з вас має домалювати по 3-5 предметів на малюнку. Як результат, виходить смішний та цікавий малюнок.
Ці 5-хвилинні вправи допоможуть зрозуміти дітям, що таке "вийти за межі", розвинути уяву та креативне мислення.
вівторок, 20 квітня 2021 р.
Інклюзивна освіта дозволяє:
— Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти дитини.
— Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
— Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
— Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
— Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
— Створювати дружні стосунки з іншими дітьми
— Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.
Переваги інклюзивної освіти:
для дітей з особливими освітніми потребами:
— Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.
— Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
— Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
— Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.
— У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.
для інших дітей:
— Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.
— Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.
— Діти вчаться співробітництву.
— Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
для педагогів та фахівців:
— Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
— Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
— Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.
понеділок, 19 квітня 2021 р.
Відео: як змінилася Земля за останні 37 років
На думку компанії, новий формат зможе показати користувачам, як змінювався світ, і змусить задуматися про його майбутнє, коли вони побачать на власні очі, як людство вплинуло на міста і ландшафти.
На думку компанії, новий формат зможе показати користувачам, як змінювався світ, і змусить задуматися про його майбутнє, коли вони побачать на власні очі, як людство вплинуло на міста і ландшафти.
22 квітня – Всесвітній День Землі, свято єднання народів планети у справі захисту навколишнього середовища і збереження тих багатств і природних ресурсів, якими наділила нас природа
Як розказати дитині про Великдень – добірка відеоматеріалів
для дітей і дорослих
неділя, 18 квітня 2021 р.
Тести для дітей:
Який у тебе характер? пройти тест
Наскільки Ти Товариський? пройти тест
Чи легко з тобою дружити? пройти тест
Чи хороша Ти подруга? пройти тест
Чи стандартне у тебе мислення? пройти тест
Як обрати професію до душі?пройти тест
Яка в тебе самооцінка? пройти тест
Обери дерево - пізнай себе! пройти тест
Найголовніший тест пройти тест
Як створити хмару слів?
Хмара слів – це цікавий інструмент для створення асоціативного ряду зі слів в рамках будь-якої теми.
Створювати хмари слів можна в різних програмах, в кожній з них Ви знайдете цікаві дизайни, готові шаблони та широкий вибір кольорів оформлення.
четвер, 15 квітня 2021 р.
середа, 14 квітня 2021 р.
вівторок, 13 квітня 2021 р.
понеділок, 12 квітня 2021 р.
неділя, 11 квітня 2021 р.
субота, 10 квітня 2021 р.
пʼятниця, 9 квітня 2021 р.
Для подолання панічних атак варто слідувати таким рекомендаціям:
1. Пам’ятайте, що цей приступ тривоги тимчасовий і він пройде. Панічна атака може бути як короткою, так і досить довгою, до 30 хвилин, але неодмінно завершиться.
6. Регулярно робіть фізичні вправи. Під час панічних атак можете зробити, наприклад, присідання, якщо немає протипоказань або будь-які інші нескладні фізичні вправи.
четвер, 8 квітня 2021 р.
Як ви можете допомогти своїм дітям впоратися зі стресом
Поговоріть зі своїми дітьми
Перший крок до допомогти своїм дітям – це зрозуміти, що їх турбує, і підтримати їх.Більш того, таке спілкування з вашими дітьми показує, що з вами можна поговорити і довіряти вам.
Грайте зі своїми дітьми
У наші дні діти проводять все менше часу за грою. Брак фізичних вправ призводить до більш високого рівня ожиріння й інших станів здоров'я, впливає на когнітивні здібності, увагу, навички вирішення проблем і загальну успішність.
Найбільшими стресорами вашої дитини під час навчання є домашня робота і оцінки. Якщо вони не можуть зосередитися в класі, це тільки збільшить стрес. Фізичні вправи на свіжому повітрі природним чином знімають стрес, випускаючи гормони гарного самопочуття, названі ендорфінами. Діти, які більше тренуються, як правило, їдять краще, більш продуктивні в класі.
Тому, вийдіть на вулицю і грайте зі своїми дітьми. Йдіть в парк. Вирушайте в похід. Грайте в футбол. Як додатковий бонус ви зміцните свої відносини з ними, що також сприятиме зниженню стресу.
Запишіть своїх дітей на уроки музики
Музика має сильний зв'язок з нашими емоціями. Відтворення і створення музики діє як ліки, які можуть допомогти знизити кров'яний тиск і зменшити частоту серцевих скорочень, щоб зменшити стрес, депресію і занепокоєння.
Заняття музикою з юних років вчать дітей, як слухати певні звуки, які можуть допомогти їм з промовою, мовою і читанням. Таким чином, запис ваших дітей на уроки музики не просто хороша ідея для зняття стресу, це також сприяє всебічному розвитку.
Ви можете використовувати цю концепцію в кількох аспектах життя, навіть за межами класної кімнати. Слухайте музику, коли прибираєте чи допомагаєте з домашнім завданням, або відвідуйте концерти зі своїми дітьми.
Заохочуйте сон
У наші дні дедалі менше дітей висипаються. Частково ця тенденція пов'язана зі збільшенням екранного часу.
Норма сну залежить від віку вашої дитини. Малюки повинні спати від 11 до 14 годин на добу, дошкільнята – від 10 до 13 годин, а діти шкільного віку – від 9 до 11 годин на добу. Підлітки повинні спати не менше 8-10 годин щоночі. Переконайтеся, що ваші діти сплять за розкладом і розуміють важливість сну. Діти не застраховані від стресу, але ви можете допомогти впоратися з ним. Спробуйте ці прості поради, щоб побороти дитячий стрес усією сім'єю. Сімейна вечеря або вечір сімейного кіно може допомогти зняти стрес або запобігти стресу.
Будьте зразком для наслідування. Дитина дивиться на вас як на зразок здорової поведінки. Робіть все можливе, щоб тримати свій власний стрес під контролем і управляти ним здоровим способом. Будьте уважні, які телевізійні програми, книги та ігри дивляться, читають і грають маленькі діти. Новинні передачі і жорстокі шоу або ігри можуть викликати страх і занепокоєння.
Тримайте вашу дитини в курсі очікуваних змін, таких як робота або переїзд.
Вчіться слухати. Слухайте свою дитину, не критикуючи її і не намагаючись вирішити проблему одразу. Замість цього працюйте зі своєю дитиною, щоб допомогти їй зрозуміти і вирішити те, що її засмучує. Створіть почуття власної гідності дитини. Використовуйте підтримку і прихильність.
Використовуйте похвалу, а не покарання. Постарайтеся залучити вашу дитину в діяльність, в якій він може досягти успіху.
Надайте дитині можливість робити свій вибір самій і мати певний самоконтроль у своєму житті. Чим більше ваша дитина відчуває, що вона сама контролює ситуацію, тим краще буде його реакція на стрес. Розпізнайте ознаки невирішеного стресу у вашої дитини. Зверніться по допомогу чи пораду до лікаря, консультанта або терапевта, якщо ознаки стресу не зменшуються або не зникають.
КОЛИ ЗВЕРТАТИСЯ ДО ЛІКАРЯ
Поговоріть з вашим сімейним лікарем, якщо ваша дитина:
- стає замкнутою, більш нещасною або пригніченою;
- є проблеми в школі чи спілкування з друзями або родиною;
- не в змозі контролювати свою поведінку або гнів.
середа, 7 квітня 2021 р.
вівторок, 6 квітня 2021 р.
7 квітня Всесвітній день здоров'я. Тож зупинимося на здоров'язбережувальниій технології, кінезіологічній гімнастиці.
Кінезіологія — це наука, яка вивчає зв'язок рухів тіла з функціями мозку. Вчені дослідили, що за допомогою певних рухових вправ інтегрується діяльність правої і лівої півкулі головного мозку, тіла й мозку, що підвищує стресостійкість дитини і відповідно покращує її здатність навчатися.
- Затримка дихання. Зробіть глибокий вдих і затримайте дихання так довго, наскільки це можливо. Можна ввести елемент змагання в групі.
- «Дерево». Сидячи навпочіпки, сховайте голову в коліна, обхопіть коліна руками. Ви – насіннячко, яке поступово проростає і перетворюється в дерево. Повільно піднімайтеся на ноги, потім розпрямляйте тулуб, витягайте руки вгору. Напружте тіло і потягніться вгору. Подув вітер: розгойдуйте тіло, імітуючи дерево.
- «Всередині-зовні». Лежачи на спині закрийте очі, прислухайтеся до звуків навколо себе (шум транспорту за вікном, дихання інших тощо). Перенесіть увагу на своє тіло і прислухайтеся до нього (власне дихання, биття серця, відчуття пози тіла тощо). Переключіть увагу на зовнішні шуми та внутрішні відчуття кілька разів.
- «Будиночок». З’єднайте кінцеві фаланги випрямлених пальців рук. Пальцями правої руки з силою натисніть на пальці лівої, потім навпаки. Відпрацюйте ці рухи для кожної пари пальців окремо.
- Робіть рухи щелепою в різних напрямках.
- Зробіть самомасаж вушних раковин: затисніть мочку вуха великим і вказівним пальцями, розминайте раковину знизу вгору і назад. Потягніть вушні раковини вниз, убік і вгору.
- Спробуйте перекочувати горіхи або кульки спочатку в кожній долоні, а потім між пальцями. Розкачайте на дошці невеличкий шматочок пластиліну по черзі пальцями правої руки, потім лівої.
- Вправа в парах: станьте один навпроти одного, доторкніться долонями долонь партнера. Здійснюйте рухи, аналогічні велосипеду.
- Стоячи на колінах, імітуйте потягування кішки: вдихаючи, прогинайте спину, піднімаючи голову вгору; видихаючи вигинайте спину, опускаючи голову.
- Стрибайте за командою ведучого вперед, назад, вправо, вліво певну кількість разів.
- «Скарб». В кімнаті ховається іграшка чи цукерка. Знайдіть її, орієнтуючись на команди ведучого, наприклад: «Зроби два кроки вперед, один направо і т. д.».
понеділок, 5 квітня 2021 р.
неділя, 4 квітня 2021 р.
субота, 3 квітня 2021 р.
Що таке мотивація?
Мотивація – головні сили, що рухають дидактичний процес. Вони посідають перше місце серед факторів, що визначають його продуктивність.
Мотивація на уроці — не одноразова акція, а цілеспрямована робота, яка має організовувати й тримати в полі уваги учнівський інтерес до пізнання нового впродовж усього навчального часу.
Корисні посилання:
Формування мотивації учнів до навчання
Практичні поради щодо формування в учнів мотивації до навчання
пʼятниця, 2 квітня 2021 р.
Міфи про аутизм
Міф № 1. Кожна людина з аутизмом або розумово відстала, або геніальна
Аутизм не можна пов’язувати ані з розумовою відсталістю, ані з феноменальними здібностями. Розумова відсталість ― це окремий діагноз, який може траплятися у людей із розладами аутистичного спектру, але це не обов’язковий супутній діагноз аутизму. Рівень інтелекту в людей у спектрі та людей нормотипових варіюється індивідуально. Люди з аутизмом сильно фокусуються на предметі своєї зацікавленості, його вони вивчають досконально. Це може бути як квантова фізика, так і вивчення всіх обкладинок улюбленої серії коміксів.
Міф № 2. Люди з розладом аутистичного спектру не хочуть спілкуватися
Усі люди хочуть спілкуватись, дружити і любити. Це в нашій природі і люди в спектрі нічим не відрізняються від інших, вони так само хочуть спілкуватись, дружити, любити і бути визнаними. Самотність - найчастіша причина депресій та тривожності людей з РАС. Це стається через те, що низка правил соціальних стосунків не засвоюються людьми з аутизмом інтуїтивно, так як людьми нормотиповими. Кожне правило вони мусять вивчати окремо, як люди вчаться писати й читати. Наприклад, що треба вітатися із чужими людьми у ліфті; або що не можна брати чужий м’ячик, навіть якщо він дуже подобається; або що не завжди потрібно говорити те, що думаєш. Людям у спектрі складно розуміти невербальне спілкування, міміку, жести та завуальовані прояви емоцій. Але якщо оточення буде виражати свій емоційний стан більш прямо, говорити просто, повільно і без метафор, тоді людині з РАС буде простіше зрозуміти інших і налагоджувати соціальну взаємодію. Тож вони точно хочуть, але не завжди можуть, бо мають складнощі у налагодженні комунікаціїї.
































